Zadania wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńcze na miesiąc luty

Tematyka zajęć w miesiącu lutym:

  1. Przygotowujemy się do balu.
  2. Gdynia moje miasto.
  3. Podróż do krainy pełnej zdrowia.

W miesiącu lutym:

  • dowiemy się, co oznacza słowo ,,karnawał, ,,maska’’ ,,bal karnawałowy’’ 
  • poznamy tradycje karnawałowe w Polsce i w innych krajach charakterystycznych dla okresu, jakim jest karnawał
  • wykonamy prace plastyczne różnymi technikami
  • będziemy segregować przedmioty według cech jakościowych
  • będziemy dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe poprzez układanie ilustracji według kolejności zdarzeń
  • będziemy dokonywać analizy postępowania bohaterów literackich
  • przeliczać ( dzieci 4-letnie w zakresie 5, dzieci 5–letnie w zakresie 10), stosując liczebniki główne i porządkowe
  • prawidłowo określać cechy przedmiotów
  • różnicować wielkość, długość, szerokość
  • rozwiązywać zagadki słuchowe udzielając prawidłowego rozwiązania jej
  • układać historyjki obrazkowe składające się z 5 i więcej elementów
  • dostrzegać minimum 5 szczegółów między różniącymi się dwoma obrazkami
  • utrwalać nazwę swojej miejscowości i ulicy, na której mieszkamy
  • wypowiadać się spontanicznie na określony temat
  • poznamy znaczenie pojęcia “legenda”
  • poznamy legendę o Gdyni
  • będziemy układać budowle przestrzenne, łącząc klocki o różnych wielkościach i kształtach
  • przeliczać ( dzieci 4-letnie w zakresie 5, dzieci 5–letnie w zakresie 10)
  • prowadzić dialogi i wykonywać czynności zgodnie z tematem zabawy
  • określać temperaturę powietrza: zimno-bardzo zimno
  • stosować liczebniki porządkowe
  • tworzyć kompozycje z figur geometrycznych na ograniczonej powierzchni
  • łączyć przedmioty z ich kształtem przedstawionym w postaci cienia
  • odczytywać wyrazy wprowadzone do czytania globalnego w powiązaniu z obrazkiem lub przedmiotem
  • dowiemy się,  jakie produkty trzeba jeść, aby być zdrowym
  • poznamy numery alarmowe, dowiemy się, gdzie zadzwonić w sytuacjach zagrożenia po pomoc
  • dowiemy się, że nie wolno samodzielnie zażywać lekarstw
  • używać prawidłowo pojęcia para – dwie rzeczy jako całość oraz przedmioty składające się z dwóch części
  • dostrzegać oraz opisywać cechy przedmiotów
  • klasyfikować przedmioty według cech jakościowych
  • układać i opowiadać historyjki obrazkowe, przy tym wskazywać związki przyczynowo-skutkowe
  • dowiemy się, jakie znaczenie dla zdrowia ma ruch na świeżym powietrzu
  • rzucać do wyznaczonego celu
  • organizować samodzielnie zabawy w sali oraz w ogrodzie przedszkolnym
  • uczestniczyć w sadzeniu i sianiu roślin, podlewać je i obserwować zmiany
  • nazywać zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy
  • poznamy niskoprzetworzone produkty ekologiczne – zachęcać do ich rozpoznawania i spożywania
  • dowiemy się, jak wygląda piramida zdrowego żywienia i jakie produkty się w niej znajdują (poprawnie ją składa)
  • poznamy znak ,,produkt ekologiczny’’
  • będziemy wyszukiwać produkty ze znaczkiem ,,produkt ekologiczny’’
  • będziemy uzasadniać, dlaczego trzeba myć ręce, poprawnie myje ręce

,,W karnawale, w karnawale’’ wiersz  Zbigniew Dmitroca.

W karnawale, w karnawale

Dookoła wielkie bale,

Gdy orkiestra pięknie gra,

Dobry humor każdy ma!

Bal maskowy, bal maskowy

Jest naprawdę pomysłowy,

Można przebrać się za jeża,

Krasnoludka lub rycerza.

Wszędzie sami przebierańcy,

Zorro w czarnej masce tańczy,

I Smerfetka razem z nim,

Nie wiadomo, kto jest kim…

W karnawale, w karnawale

Dzieci bawią się wspaniale,

W karnawale każdy chce

Tańczyć, śpiewać, bawić się.

 

Wiersz M. Terlikowskiej ,, Bal baloników”

Był sobie raz balonik,

niebieski w kropki złote.

Nie umiał wcale latać, 

choć wielką miał ochotę.

Aż przyszła noc gwiaździsta,

noc tańca i muzyki.

Tej nocy sam karnawał sprzedawał baloniki.

Na złotych były nitkach,

Na cienkich, srebrnych sznurkach.

Fruwały i tańczyły leciutko niby piórka.

Już całe miasto tańczy walczyka w takt muzyki.

Wirują nad głowami wesołe baloniki.

 

 Wiersz : „Nasze zdrowie” B. Lewandowskiej

Doktor rybka niech nam powie

Jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce prosty być jak trzcina,

Gimnastyką dzień zaczyna!

Całe ciało myje co dzień

Pod prysznicem, w czystej wodzie.

Wie, że zęby białe czyste

Lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko, wie, że zdrowo

Chrupać marchew na surowo.

Kiedy kicha czysta chustka

Dobrze mu zasłania usta.

Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka

Na obrazku bez zarazków.

Rób tak samo, bo chcesz chyba. Tak zdrowy być jak ryba.

 

„RUCH TO ZDROWIE”

 Zamiast siedzieć przed ekranem

i grać wiecznie w gry te same.

Zmień tryb życia na sportowy.

Świat  się stanie kolorowy.

Ref.: Warto czasem iść na basen

 lub rowerem ruszyć w trasę.

Czeka bramka, piłka, kort

– uprawiamy razem sport.

 Umiesz jeździć na dwóch kołach.

Już wycieczka gna wesoła.

Świnka dziś najszybciej jedzie.

Zobacz znowu jest na przedzie.

Ref.: Warto czasem iść na basen

lub rowerem ruszyć w trasę……

 Małpka fika po drabinkach.

Hula hop rozkręca świnka.

Ćwiczył miś aż się zasapał,

lecz kondycji trochę złapał.

Ref.: Warto czasem iść na basen

lub rowerem ruszyć w trasę….

 Jeśli zostać chcesz piłkarzem,

 wpisz się do drużyny marzeń.

Zagraj z przyjaciółmi Misia Wielki puchar zdobądź dzisiaj!

Ref.: Warto czasem iść na basen lub

 rowerem ruszyć w trasę.

 

 

Skip to content