Zadania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty

  1. Tematyka zajęć w miesiącu lutym:
    1. W krainie lodu i śniegu.
    2. W karnawale czas na bale.
    3. Gdynia miasto z morza i marzeń.

     

  2. W miesiącu lutym będziemy:
    ·     rozwijać  zasób słownika czynnego poprzez kojarzenie  z nazwą pory roku przedmiotów, zjawisk, zdarzeń 

    ·     poznamy cechy klimatu polarnego, warunki życia ludzi i zwierząt

    ·     zwracać uwagę na bezpieczeństwo podczas zabawy w sali i podczas spacerów

    ·     układać historyjkę,  dostrzega  związki  przyczynowo – skutkowe

    ·     uważnie  słuchać treści  utworu  literackiego,  udziela  odpowiedzi  na  pytania  dotyczące  jego  treści

    ·     poznamy  kształt  litery  „W,w”, rozwija umiejętność czytania w toku zabawy

    ·     umiejętnie  planować  i  komponować  pracę  na  kartce,  obcując  ze  sztuką  malarską

    ·     sprawnie posługiwać się nożyczkami

    ·     poprawnie posługiwać się przyborami do pisania

    ·     swobodnie  poruszać  się  w  rytm  muzyki

    ·     współdziałać  z  kolegami  w  zabawach  zespołowych

    ·     organizować zabawy i współdziałać z dziećmi np. ustala rolę i spełnia ją w toku zabawy tematycznej

    ·     przestrzegać wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

    ·     zwracać uwagę na estetykę swojego wyglądu

    ·     wyodrębniać głoski w wyrazie

    ·     poznawać kształt litery „B,b”, różnicować litery  d-p-b,  wyszukiwać poznaną literę w tekście drukowanym, rozpoznawać,            nazywać i próbować pisać cyfrę 7

    ·     używać określeń czasu: dzisiaj, wczoraj, jutro

    ·     orientować się w schemacie ciała, poruszać się w przestrzeni zgodnie z poleceniem

    ·     tworzyć kompozycje z różnorodnego materiału

    ·     uczestniczyć w zabawach tanecznych – poruszać się w rytmie muzyki, wykonywać zaprezentowane ruchy

    ·     aktywnie słuchać muzyki klasycznej

    ·     tworzyć akompaniament podczas słuchania muzyki wykorzystując różnorodne materiały

    ·     aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych w szczególności: kształtujących postawę,

          orientacyjno- porządkowych i bieżnych

    ·     utrwalimy nazwę swojej miejscowości, wybrane fakty z jej historii

    ·     wskazywać na mapie Polski

    ·     rozpoznawać herb swojego miasta oraz legendy z nim związane

    ·     słuchać nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, zna tańce, przyśpiewki

    ·     poznamy środowisko  wodne  i  jego  mieszkańców,  

    ·     nazywać morze,  nad którym leży  Gdynia

    ·     dowiemy się, że woda jest potrzebna  do życia ludziom, roślinom i zwierzętom

    ·     oceniać postępowanie głównych bohaterów, uzasadniać swoje sądy

    ·     6-letnie zna kształt litery „G,g”, wyszukuje w tekście drukowanym, rozpoznawać, nazywać i próbować pisać cyfrę 8

    ·     dokonywać analizy i syntezy głoskowej  i  sylabowej  prostych wyrazów

    ·     tworzyć sylaby z poznanych liter i potrafi je odczytać

    ·     uczestniczyć aktywnie w zespołowym wykonywaniu prac plastycznych

    ·     konstruować proste gry, przestrzegać ustalonych wspólnie zasad gry

    ·     używać określeń czasu: dzisiaj, wczoraj, jutro,  dzień, noc

    ·     wykonywać prace  wg wzoru,  wycinanki płaskie

    ·     słuchać krótki utworów literackich i odpowiada na pytania dotyczące treści

    ·     przejawiać samodzielność w czynnościach samoobsługowych i organizowaniu swobodnej  działalności

    ·     dbać o wygląd swojej sali, porządkuje po sobie miejsce zabawy i pracy

    ·     przestrzegać zasad obowiązujących w zabawach i grach ruchowych

     

    ZIMA ZIMIE NIERÓWNA –wiersz – Aleksander Rymkiewicz

    Taka zima to nie zima

    śniegu nie ma, mróz nie trzyma,

    plac się zmienia w staw dla żab,

    z dachów ciągle kap, kap, kap.

    Rano deszcz, w południe deszczyk

    i wieczorem pada jeszcze.

    W nocy nie przychodzi mróz,

    słychać wody plusk, plusk, plusk.

    Już o zimie nie pamiętasz

    choć wskazuje ją kalendarz.

    Luty– wszyscy mówią nam,

    deszcz zaprzecza pam, pam, pam.

     

    MASAŻ NA DOBRY HUMOR

    Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
    Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
    Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
    Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
    Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
    Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
    Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
    Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
    Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
    Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

    „MOJE  MIASTO – GDYNIA”  

    Jest na mapie taki punkcik

    tuż przy morzu, tuż przy wodzie.

    To jest Gdynia, moje miasto

    – najpiękniejsze, zawsze w modzie.

    Przyjeżdżają tu turyści

    latem, zimą  i  jesienią.

    Skwer Kościuszki odwiedzają,

    patrzą, jak się fale pienią.

    Chodzą sobie brzegiem morza,

    żółtym  piaskiem, brzeg jest płytki.

    To jest moje miasto – Gdynia

    a jej herbem są dwie rybki.

  1.  

 

Skip to content