- Tematyka zajęć w miesiącu lutym:
- W krainie lodu i śniegu.
- W karnawale czas na bale.
- Gdynia miasto z morza i marzeń.
- W miesiącu lutym będziemy:
· rozwijać zasób słownika czynnego poprzez kojarzenie z nazwą pory roku przedmiotów, zjawisk, zdarzeń · poznamy cechy klimatu polarnego, warunki życia ludzi i zwierząt
· zwracać uwagę na bezpieczeństwo podczas zabawy w sali i podczas spacerów
· układać historyjkę, dostrzega związki przyczynowo – skutkowe
· uważnie słuchać treści utworu literackiego, udziela odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści
· poznamy kształt litery „W,w”, rozwija umiejętność czytania w toku zabawy
· umiejętnie planować i komponować pracę na kartce, obcując ze sztuką malarską
· sprawnie posługiwać się nożyczkami
· poprawnie posługiwać się przyborami do pisania
· swobodnie poruszać się w rytm muzyki
· współdziałać z kolegami w zabawach zespołowych
· organizować zabawy i współdziałać z dziećmi np. ustala rolę i spełnia ją w toku zabawy tematycznej · przestrzegać wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
· zwracać uwagę na estetykę swojego wyglądu
· wyodrębniać głoski w wyrazie
· poznawać kształt litery „B,b”, różnicować litery d-p-b, wyszukiwać poznaną literę w tekście drukowanym, rozpoznawać, nazywać i próbować pisać cyfrę 7
· używać określeń czasu: dzisiaj, wczoraj, jutro
· orientować się w schemacie ciała, poruszać się w przestrzeni zgodnie z poleceniem
· tworzyć kompozycje z różnorodnego materiału
· uczestniczyć w zabawach tanecznych – poruszać się w rytmie muzyki, wykonywać zaprezentowane ruchy
· aktywnie słuchać muzyki klasycznej
· tworzyć akompaniament podczas słuchania muzyki wykorzystując różnorodne materiały
· aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych w szczególności: kształtujących postawę,
orientacyjno- porządkowych i bieżnych
· utrwalimy nazwę swojej miejscowości, wybrane fakty z jej historii · wskazywać na mapie Polski
· rozpoznawać herb swojego miasta oraz legendy z nim związane
· słuchać nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, zna tańce, przyśpiewki
· poznamy środowisko wodne i jego mieszkańców,
· nazywać morze, nad którym leży Gdynia
· dowiemy się, że woda jest potrzebna do życia ludziom, roślinom i zwierzętom
· oceniać postępowanie głównych bohaterów, uzasadniać swoje sądy
· 6-letnie zna kształt litery „G,g”, wyszukuje w tekście drukowanym, rozpoznawać, nazywać i próbować pisać cyfrę 8
· dokonywać analizy i syntezy głoskowej i sylabowej prostych wyrazów
· tworzyć sylaby z poznanych liter i potrafi je odczytać
· uczestniczyć aktywnie w zespołowym wykonywaniu prac plastycznych
· konstruować proste gry, przestrzegać ustalonych wspólnie zasad gry
· używać określeń czasu: dzisiaj, wczoraj, jutro, dzień, noc
· wykonywać prace wg wzoru, wycinanki płaskie
· słuchać krótki utworów literackich i odpowiada na pytania dotyczące treści
· przejawiać samodzielność w czynnościach samoobsługowych i organizowaniu swobodnej działalności
· dbać o wygląd swojej sali, porządkuje po sobie miejsce zabawy i pracy
· przestrzegać zasad obowiązujących w zabawach i grach ruchowych
ZIMA ZIMIE NIERÓWNA –wiersz – Aleksander Rymkiewicz
Taka zima to nie zima
śniegu nie ma, mróz nie trzyma,
plac się zmienia w staw dla żab,
z dachów ciągle kap, kap, kap.
Rano deszcz, w południe deszczyk
i wieczorem pada jeszcze.
W nocy nie przychodzi mróz,
słychać wody plusk, plusk, plusk.
Już o zimie nie pamiętasz
choć wskazuje ją kalendarz.
Luty– wszyscy mówią nam,
deszcz zaprzecza pam, pam, pam.
MASAŻ NA DOBRY HUMOR
Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.„MOJE MIASTO – GDYNIA”
Jest na mapie taki punkcik
tuż przy morzu, tuż przy wodzie.
To jest Gdynia, moje miasto
– najpiękniejsze, zawsze w modzie.
Przyjeżdżają tu turyści
latem, zimą i jesienią.
Skwer Kościuszki odwiedzają,
patrzą, jak się fale pienią.
Chodzą sobie brzegiem morza,
żółtym piaskiem, brzeg jest płytki.
To jest moje miasto – Gdynia
a jej herbem są dwie rybki.