Zadania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień

  • Doskonalenie mowy opowieściowej podczas opisywania ilustracji, opowiadania historyjek obrazkowych, wypowiadania się na temat: „Jak spędziliśmy wakacje?”; „Moja ulubiona zabawka”; „Jak być dobrym przyjacielem?” i wiele innych
  • Ustalanie kodeksu grupy
  • Poznawanie nowej sali oraz kącików zabaw i zainteresowań – globalne odczytywanie ich nazw
  • Poznawanie obowiązków dyżurnych, przygotowanie dzieci do ich pełnienia
  • Określanie cech grzecznego przedszkolaka, dobrego kolegi/przyjaciela, utrwalanie form i zwrotów grzecznościowych, zasad kultury – zwłaszcza przy stole
  • Utrwalanie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w domu, na ulicy i w przedszkolu
  • Spacer ulicami osiedla – utrwalanie zasad przechodzenia przez jezdnię w miejscach oznakowanych i nieoznakowanych
  • Spotkanie z policjantami – utrwalenie zasad bezpieczeństwa na drodze i w kontaktach ze zwierzętami a także numerów alarmowych i wyglądu pojazdów uprzywilejowanych
  • Rozmawianie na temat zmian zachodzących w przyrodzie podczas jesieni
  • Utrwalenie pojęć związanych z określaniem czasu: pory roku, nazwy dni tygodnia, określanie pór dnia itp.
  • Utrwalanie pojęć związanych z orientacją przestrzenną, w schemacie ciała a także na płaszczyźnie
  • Utrwalanie znajomości figur geometrycznych
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbioru w zakresie 10, powiększanie i pomniejszanie liczebności zbioru o 1
  • Organizowanie obchodów świąt takich jak: „Dzień kropki”, „Dzień przedszkolaka”
  • Doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania licznych prac plastycznych, technicznych a także ćwiczeń grafomotorycznych
  • Poznawanie i opracowywanie rytmiczno-ruchowe wielu piosenek i tańców
  • Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej podczas rozpoznawania odgłosów, podziału słów na sylaby, wyodrębniania głosek w nagłosie i wygłosie słowa, rozpoznawanie rymów

 

„ZNOWU W PRZEDSZKOLU”

(sł. i muz. J. Kucharczyk)

 

1.Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato

i wakacje już skończą się,

wrócą dzieci do przedszkola,

bo w przedszkolu fajnie jest.

 

Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,

w naszym przedszkolu miło płynie czas.

Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,

więc tu z chęcią wraca każdy z nas.

 

2.Poznajemy literki i cyferki

i wierszyków uczymy się.

I śpiewamy, i tańczymy,

tu jest piękny każdy dzień.

 

Ref.: W naszym przedszkolu…

 

  1. Tutaj zawsze koledzy,

koleżanki tak radośnie witają mnie.

Co dzień świetnie się bawimy.

Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!

 

Ref.: W naszym przedszkolu…

 

„JESIEŃ IDZIE PRZEZ ŚWIAT”

(sł. i muz. K. Gowik)

 

1.Kwitną astry kolorowe, liście lecą m na głowę,

W polu kopią kartofelki, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

 

Ref: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat

Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!

Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.

Witaj, witaj wśród nas, witaj wśród nas!

 

2.W sadzie jabłka malowane do koszyka skaczą same.

Babie lato plącze nitki, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

 

Ref: Idzie jesień…

 

3.W lesie kwitną piękne wrzosy,

Grzybki rosną w kroplach rosy,

Na wycieczkę, chodźmy razem, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

 

Ref: Idzie jesień…

 

“GRZECZNE SŁÓWKA”

(Agnieszka Galica)

 

Już od taty i od mamy,

te trzy słowa dobrze znamy,

które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.

Te magiczne słowa trzy,

pewnie znasz je także ty,

używajcie ich na co dzień, proszę was.

 

Przepraszam, proszę, dziękuję,

to zwykle w życiu skutkuje,

niech dobre więc wychowanie,

na zawsze z tobą zostanie.

 

Ludzie dobrze wychowani,

tak mówiła nasza pani,

i to prawda, sprawdziliśmy,

wierzcie mi, te trzy słowa dobrze znają

i ich ciągle używają,

więc nie zapominaj o nich także ty.

 

Przepraszam, proszę, dziękuję,

to zwykle w życiu skutkuje, niech

dobre więc wychowanie,

na zawsze z tobą zostanie.

 

Przestaliśmy już być mali,

więc będziemy nauczali,

jak używać tych magicznych,

pięknych słów.

Aby świat był dużo lepszy,

ludzie stali się grzeczniejsi,

by obyczaj ten zagościł u nas znów.

 

„GDY ZAMIERZASZ PRZEJŚĆ ULICĘ” 

(Wanda Chotomska)

 

Gdy zamierzasz przejść ulicę,

musisz poznać tajemnicę.

Na chodniku przystań bokiem.

Popatrz w lewo bystrym okiem.

Skieruj w prawo wzrok sokoli.

Znów na lewo spójrz powoli.

Jezdnia wolna – więc swobodnie

mogą po niej przejść przechodnie.

Skip to content