„B” – JAK BAŁWAN, CZYLI ZABAWY Z LITERĄ ORAZ GŁOSKĄ „B”

Na dzisiejszych zajęciach, na podstawie historyjki obrazkowej do treści wiersza Anny Łady-Grodzickiej pt. „Dziewięć bałwanków”, poznaliśmy głoskę oraz literę „b”. Rozmawialiśmy na temat wysłuchanego wiersza. Podzieliliśmy wyraz „bałwan” na sylaby i głoski. Wyróżnialiśmy głoski na początku i końcu wyrazu. Wskazywaliśmy samogłoski i spółgłoski w wyrazie „bałwan”.  Odwzorowywaliśmy kształt litery wykorzystując kolorowe pomponiki i guziki. Pisaliśmy ją na tacach z kaszą manną, swoich plecach, na sztaludze po śladzie, na podłodze stopą, w powietrzu palcem. Wybieraliśmy również obrazki, w których nazwie występowała spółgłoska „b”, a także staraliśmy się określić, gdzie ona występuje: na początku, na końcu, czy w środku wyrazu. Zajęcia zakończyliśmy pracą plastyczną, składając kontur litery „b” z części w całość oraz malowaniem bałwana farbą.

Skip to content