Na dzisiejszych zajęciach, na podstawie zagadki słowno obrazkowej, poznaliśmy nową spółgłoskę oraz literę „T, t”. Rozwiązaniem zagadki był wyraz „tort”, który podzieliliśmy na sylaby oraz głoski. Wyróżnialiśmy głoski na początku i na końcu wyrazu. Wskazywaliśmy samogłoski oraz spółgłoski w wyrazie „tort”. Odwzorowywaliśmy kształt litery wykorzystując kolorowe szarfy i kasztany. Pisaliśmy ją na swoich plecach, na sztaludze po śladzie, na podłodze stopą, w powietrzu palcem, na tackach z kaszą. Wybieraliśmy również obrazki, w których nazwie występowała spółgłoska „t”, a także staraliśmy się określić, gdzie ona występuje: na początku, na końcu, czy w środku wyrazu. Wzięliśmy udział w zabawie „Pieczemy biszkopt do tortu” – przy muzyce pedagogiki zabawy Klanza. Zajęcia zakończyliśmy pracą plastyczną, w czasie której ozdabialiśmy kontur tortu oraz nowopoznanej litery „t”.
