Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025

Uprzejmie informujemy, że nasza placówka otrzymała  dofinansowanie  w ramach rządowego programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0″  w roku 2024.

W naszym przedszkolu od wielu lat działa biblioteka przedszkolna. Praca z książką w przedszkolu jest doskonałym źródłem wiedzy i przeżyć dziecka. Dociera do dziecka w każdym potrzebnym momencie jego życia. Rozbudza chęć do poznawania nowych rzeczy wspomaga rozwój emocjonalny, estetyczny i moralny. W przedszkolu literatura towarzyszy dzieciom prawie na co dzień. 

Posiadamy bogaty księgozbiór klasycznej literatury dziecięcej, opowiadań, bajek terapeutycznych do wspólnego czytania. Dla małych szperaczy wiedzy zgromadziliśmy encyklopedie, atlasy, mapy.

Rodzice mogą skorzystać z literatury wspierającej wychowanie, wskazujące drogi rozwiązywania problemów.

Codzienne czytanie dzieciom rozbudza w nich ciekawość świata, zapewnia prawidłowy rozwój emocjonalny, pomaga w wychowaniu. Uczy myślenia, rozwija język, wyobraźnię i doskonali pamięć.

W naszym przedszkolnym księgozbiorze posiadamy mnóstwo pozycji książkowych, jednakże w dalszym ciągu wzbogacamy nasz księgozbiór o zakup pozycji będących nowościami wydawniczymi dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat, w celu wzbogacenia zasobów biblioteczki przedszkolnej o pozycje pozostające w sferze zainteresowań dzieci, jednocześnie służące realizacji podstawy programowej oraz wspierające wszechstronny rozwój naszych przedszkolaków poprzez rozwijanie zainteresowania czytelnictwem.

Zadania realizowane w ramach “Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” w 2024 r.:

  1. cykliczne czytanie  zakupionych książek
  2. przynoszenie własnych pozycji książkowych do wspólnego czytania przez pracowników przedszkola
  3. comiesięczna publikacja najciekawszych utworów literackich
  4.  kontynuacja autorskich projektów czytelniczych opracowanych przez nauczycielkę naszego przedszkola: „Czytelniczy rejs marynarza Bajarza”, „Marynarski worek pełen przygód”, „Czytam z mamą, czytam z tatą – czytanie dialogowe, książki obrazkowe w życiu dziecka
  5.  zorganizowanie kącika ciekawej książki
  6. organizacja międzyprzedszkolnych i przedszkolnych konkursów plastycznych, recytatorskich
  7.  promowanie czytelnictwa poprzez wystawki biblioteczne 
  8. cykliczne spotkania z rodzicami „Kreatywne warsztaty z książką w tle”
  9. wykorzystanie w codziennej pracy z dziećmi teatrzyku Kamishibai
  10. pedagogizacja rodziców
  11. udział przedszkolaków w Ogólnopolskiej Akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.
  12. spotkania w zaprzyjaźnionej Bibliotece Publicznej Gdynia Śródmieście
  13. udział dzieci w spotkaniach autorskich w Miejskiej Bibliotece Publicznej Gdynia Oksywie.

 

 

Skip to content