Terapia pedagogiczna

ZADANIA NA CZTERNASTY I PIĘTNASTY TYDZIEŃ
OD 15 CZERWCA 2020 – DO 26 CZERWCA 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA DWUNASTY TYDZIEŃ
OD 01 CZERWCA 2020 – DO 05 CZERWCA 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA JEDENASTY TYDZIEŃ
OD 25 MAJA 2020 – DO 29 MAJA 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA DZIESIĄTY TYDZIEŃ
OD 18 MAJA 2020 – DO 22 MAJA 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA DZIEWIĄTY TYDZIEŃ
OD 11 MAJA 2020 – DO 15 MAJA 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA SIÓDMY TYDZIEŃ
OD 27 KWIECIEŃ 2020 – DO 30 KWIECIEŃ 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA SZÓSTY TYDZIEŃ
OD 20 KWIECIEŃ 2020 – DO 24 KWIECIEŃ 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA PIĄTY TYDZIEŃ
OD 13 KWIECIEŃ 2020 – DO 17 KWIECIEŃ 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA CZWARTY TYDZIEŃ
OD 06 KWIECIEŃ 2020 – DO 10 KWIECIEŃ 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA TRZECI TYDZIEŃ
OD 30 MARZEC 2020 – DO 03 KWIECIEŃ 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA DRUGI TYDZIEŃ
OD 23 MARZEC 2020 – DO 27 MARZEC 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

ZADANIA NA PIERWSZY TYDZIEŃ
OD 16 MARZEC 2020 – DO 20 MARZEC 2020

pobierz

 zadania opracowała:
mgr Justyna Świetlik-Bałon

 

KOCHANE DZIECI I DRODZY RODZICE!

 

Jest mi bardzo smutno, że nie możemy się spotykać razem w naszym przedszkolu, ale chcę w inny sposób mieć kontakt z Wami.  Na naszej stronie internetowej w zakładce „Domowe przedszkole – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne” znajdziecie kilka zadań na każdy tydzień wspólnych zajęć.

Zachęcam Was do wspólnego działania. Życzę udanej zabawy.

Ćwiczenia usprawniające ruc hy rąk i koor dynację wzrokowo-ruchową  (współpracę ręka-oko):

  • rysowanie linii poprzez łączenie punktów; – dorysowywanie brakujących elementów;
  • rysowanie pod dyktando;
  • rysowanie linii wewnątrz labiryntów;
  • zamalowywanie małych przestrzeni, np. figur na obrazku;
  • rysowanie linii pionowych, poziomych, ukośnych, falistych, pętelkowych, półkolistych, kolistych;
  • kreślenie w powietrzu, na tackach z piaskiem i rysowanie różnymi technikami graficznymi linii pionowych, poziomych, ukośnych, łamanych, krzywych i figur geometrycznych;
  • układanie kształtów liter z dostępnych materiałów ( makaron, ryż);

Lepienie: angażuje głownie mięśnie palców i dłoni, ćwiczy stawy nadgarstka.

Materiał: plastelina, glina, masa papierowa.

  • ugniatanie plasteliny i zapełnianie nią powierzchni koła, kwadratu, trójkąta;
  • wałkowanie cienkich wałeczków i obwodzenie nimi figur geometrycznych, liści;
  • układanie zwierzątek, kwiatków;
  • lepienie postaci zwierząt ze szczególnym zwróceniem uwagi na części składowe: głowa, tułów, szyja, nogi;
  • zalepianie całej powierzchni kartki- tworzenie w ten sposób tła do nalepionych postaci;
  • toczenie kulek a następnie ulepienie z nich różnych drzew: duże, małe, kolorowe;
  • lepienie postaci ludzkiej ze szczególnym uwzględnieniem części składowych;
  • ozdabianie tekturowych talerzyków elementami z plasteliny;
  • wylepianie z plasteliny większych całości na płaszczyźnie np. domek, zabawy dzieci, nasza ulica.

Ćwiczenia na doskonalące koncentracje uwagi

PROBLEMY Z KONCENTRACJĄ u dzieci mogą być spowodowane dzisiejszym stylem życia i otoczeniem, które przeładowane jest różnorodnymi bodźcami. Jeśli jednak chcemy wzmacniać umiejętność koncentracji u dziecka, to jak najbardziej sami możemy o to zadbać. Gdy układamy puzzle, nie oglądajmy wówczas bajki. Telewizor włączajmy tylko wtedy, kiedy chcemy rzeczywiście obejrzeć jakiś konkretny program. Sami dawajmy przykład dziecku, ponieważ bardzo wielu rzeczy uczy się ono poprzez tzw. modelowanie, czyli naśladowanie dorosłych.

Rutyna pomaga – wystarczy odpowiednio zaplanować dzień tak, aby czynności wymagające intelektualnego wysiłku przeplatały się z aktywnością fizyczną oraz niczym nieskrępowaną, nienarzucaną, samodzielną zabawą. W lepszym funkcjonowaniu pomaga rutyna i domowe rytuały – przyzwyczajenie dziecka do stałych czynności o stałych porach. Warto też dopilnować, aby nasza pociecha się wysypiała i jadła regularne posiłki. Wpływ na koncentrację potrafią mieć też minione wydarzenia, sytuacje z poprzednich dni, dodatkowe, nowe atrakcje, jak długa podróż – możemy wtedy zauważyć np. rozkojarzenie i niechęć do nauki.

  • gry planszowe, memory, puzzle
  • bierki
  • łamigłówki umysłowe, polegające np. na odnajdywaniu różnic między dwoma obrazkami, kopiowanie wzorów, łączenie ze sobą punktów.
  1. Jedziemy na wycieczkę:
    zabawę zaczynamy mówiąc „jedziemy na wycieczkę i zabieramy…”.  Wymyślamy i wymieniamy na zmianę z dzieckiem rzeczy, jakie zabieramy na wycieczkę powtarzając przy tym już te wcześniej wymienione, np. mama: „Jedziemy na wycieczkę i  zabieramy plecak” dziecko: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak i namiot” mama: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak, namiot i piłkę” dziecko: „Jedziemy na wycieczkę i zabieramy plecak, namiot, piłkę i koc” itd.
    Tę zabawę możemy modyfikować, wprowadzając inny początek, np. „Jesteśmy w sklepie i kupujemy…”
  2. pokazujemy dziecku sekwencje ruchów, np. ręce na bok, 2 klaśnięcia i prosimy żeby dziecko to odtworzyło.
    Memory – gra polega na łączeniu w pary i zapamiętywaniu, gdzie ukryte są takie same obrazki. Najlepiej by obrazki przedstawiały zwierzęta, pojazdy, zabawki, rzeczy bliskie dziecku. Najprostsze wersje przeznaczone są już dla 3 latków. Starsze dzieci doskonale poradzą sobie z większą ilością obrazków.
    Rysunek na plecach – Dziecko siedzi na podłodze. Zamyka oczy. Druga osoba rysuje mu na plecach np. domek, słońce, kwiat itp. Dla starszych dzieci mogą to być litery, cyfry. Następnie pytamy je, co zostało narysowane. Jeśli dziecko nie potrafi odpowiedzieć na pytanie – czynność powtarzamy.

Ćwiczenia usprawniające staw nadgarstkowy i palce rąk:

  • rysowanie na tablicy jedną ręką lub oburącz;
  • zamalowywanie dużych płaszczyzn farbą lub oklejanie kartki plasteliną;
  • lepienie w glinie, plastelinie lub masie solnej;
  • bębnienie palcami, stukanie palcami po stole;
  • marsz palców po stole w określonym kierunku,przewlekanie nitek przez dziurki w tekturze;
  • nawlekanie korali lub makaronu na sznurek;
  • ugniatanie jedną ręką kul z gazet, bibuły;
  • naśladowanie ruchów gry na pianinie, flecie, skrzypcach;
  • kalkowanie różnej wielkości wzorów o kształcie geometrycznym i literopodobnym;
  • wycinanie, wydzieranie z papieru;
  • malowanie szlaczków grubym pędzlem na dużej powierzchni;
  • stemplowanie pieczątkami gumowymi, drewnianymi lub wykonanymi z ziemniaka;
  • malowanie palcami, pędzlem, watą, gąbką: linii pionowych, poziomych, falujących,
  • łamanych, spiralnych, form kolistych, kwadratowych, trójkątnych;
  • obrysowywanie kształtów i pisanie wyrazów bez odrywania ręki od papieru.

Zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne:

  1. Pajacyki
  2. Chodzenie Tip-top  po linii – można nakleić taśmę malarska lub szalik, wprowadzać utrudnienia zrobić zygzaki
  3. Zabawa w leżeniu na brzuchu dziecko unosi wyprostowane ramiona i nogi w górę ( my to nazywaliśmy : „przykleić tylko brzuch do dywanu”)
  4. „plank” potocznie zwana przez osoby ćwiczące deska
    https://www.youtube.com/watch?v=mL4qoRQN3NE
    Polecam ćwiczenia:
    https://www.youtube.com/watch?v=R9lzbQKlMCs
    https://www.youtube.com/watch?v=uq9vK1n1jtU
  5. Zabawy z piłką – rzucanie, toczenie, przekładania nad głową, między nogami
Skip to content