children, drawing, education-4526384.jpg

07 MARCA 2024 r. PIERWSZE ZAJĘCIA ADAPTACYJNE DLA DZIECI

Zajęcia adaptacyjne dla dzieci przygotowujące do przedszkola

Zajęcia adaptacyjne są wspaniałą propozycją dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem, a są już gotowe do podjęcia nowych wyzwań, poznania nowych kolegów i wielu nowych przygód. Zajęcia mają na celu usamodzielnienie dziecka i pokazanie mu, ile radości daje wspólna zabawa z rówieśnikami i nauczycielkami.

  • Czy chcesz aby Twoje dziecko bez stresu i z wielką radością powędrowało do przedszkola?
  • Czy martwisz się, jak zareaguje na nowe otoczenie, nowych kolegów i nową Panią?
  • Zastanawiasz się czy jest wystarczająco samodzielne, by podołać wszystkim wyzwaniom?

Nie zastanawiaj się dłużej! Pomóż swojemu dziecku oswoić nieznane i poznać radość bycia przedszkolakiem. Przygotuj pociechę do przekroczenia progu przedszkola bez stresu i płaczu, po prostu z uśmiechem na ustach.

Zapraszamy do nas dzieci w wieku od 3 do 6 lat

 

07  marca 2024 r. od godziny 16:00 do 17:00

 

(prosimy zaopatrzyć dziecko w zmienne obuwie i swobodny ubiór)
Uczestnictwo w zajęciach jest nieodpłatne.

Cel zajęć

Celem naszych spotkań jest m.in. ułatwienie dzieciom bezstresowego wkroczenia w świat grupy przedszkolnej. Nasi nauczyciele nastawieni są na indywidualne potrzeby każdego dziecka. Proponujemy 1 godzinę raz w miesiącu urozmaiconych, interesujących aktywności, przestrzegając jednocześnie zasady, że dziecko nie musi robić niczego, czego się lęka lub na co nie ma ochoty.

Program zajęć

W czasie zajęć doświadczymy i w miarę możliwości nauczymy się:

  • współpracy i działania w grupie,
  • radosnych piosenek,
  • akceptacji innych dzieci,
  • radości tworzenia (zabawy plastyczne),
  • zasad panujących w przedszkolu.

W cyklu spotkań adaptacyjnych wprowadzamy trójstopniową metodę usamodzielniania się dzieci:

  1. na początku w zajęciach wraz z dzieckiem uczestniczy rodzic, wspierając je w zabawie w gronie rówieśników;
  2. następnie rodzic staje się obserwatorem pracy dziecka w grupie, pod kierunkiem nauczycielek;
  3. dzieci uczestniczą w zajęciach samodzielnie (bez rodziców).

W ten sposób dzieci, zupełnie naturalnie i bezboleśnie, stają się gotowe do samodzielnej zabawy i pracy, która to gotowość pomaga rozpocząć dobry start w edukacji przedszkolnej.

 

 

Skip to content